כלי קידוש ויין

זמן הקידוש. המשפחה כולה מתאספת סביב שולחן השבת או שולחן החג וכלי קידוש ויין מעטרים את השולחן ומאחדים סביבם את כל בני המשפחה לפני תחילת הסעודה. אצל האחים חדד תוכלו למצוא סט כלי קידוש ויין מכסף לכל משפחה ואירוע ולכל סגנון; כוסות וגביעי קידוש ותחתיות תואמות, מחלקי יין, סט קידוש מיוחד לחתן בשבת חתן, מבחר סטים משולבים של בקבוק יין וכוסות, ועוד. הסטים והפריטים שמציעים האחים חדד מגיעים בסדרת כלי כסף טהור, וסדרת מורשת.

נמצאו 124 פריטים

סנן לפי

  • סוג מתכת

  • קטגוריה

  • קולקציות

מודעה מופיעה כאן

גביעים

גביע הקידוש הוא ניצב בגולת הכותרת של כלי היודאיקה היהודים. עבור רבים מאיתנו, זיכרון הקידוש סביב השולחן המשפחתי מהווה את אחד הזיכרונות המוקדמים, ועבור גויים רבים, התמונה של משפחה יהודית מכונסת סביב שולחן עם מפה צחורה וגביע יין בודד נחלק בין בני הבית מהווה את החשיפה האמיתית הראשונה ליהדות.

כיוון שלאותו גביע קידוש יש משמעות כה רבה בהיסטוריה ובתרבות היהודית, משפחות רבות מתייחסות לגביע הקידוש ביראת קודש ומעבירות אותו מדור לדור. משפחות רבות שאין ברשותם נכס משפחתי שכזה בוחרות עתה להשקיע ולרכוש גבעי קידוש איכותי שישמש אותם ואת צאצאיהם.

למרות ההתפתחות האדירה בטכנולוגיות הייצור והחומרים הזמינים היום לשימוש, עדיין הגביע המבוקש והנמכר ביותר, מתבסס על מסורות יהודיות ארוכות שנים, ועשוי כסף טהור ואיכותי. גביע עשוי כסף טהור יעמוד במבחן הזמן הן מבחינת העמידות שלו והן מבחינת העיצוב שלו.

את גביע הקידוש ניתן לרכוש הן כגביע בודד העומד בפני עצמו והן בתור סט הכולל גביע וצלוחית מעוטרת בדוגמאות המשתלבות בדוגמאות שעל הגביע עצמו. אפשרות זאת פופולרית במיוחד באותם משקי בית בהן נהוג למזוג את היין בשפע, עד כדי כך שהאפשרות שהיין לא ישפך כלל לא עומדת על הפרק.

כוסות

לא כולם אוהבים בהכרח את השימוש בגביע יין בעת הקידוש, עבור אנשים שכאלה השימוש בכוס קידוש היא אפשרות נוחה ופופולרית ביותר. כוסות הקידוש מגיעים במגוון רחב של גדלים ונפחים, כך שבין אם אתם חובבי יין אדוקים המחזיקים במקרר יינות מרשים וגדוש ביין יוקרתי ומיוחד, או סגפנים שמסתפקים בלגימה קלה של תירוש איכותי ופשוט, באחים חדד תוכלו למצוא את הכוס שתענה על הצרכים שלכם במדויק.

בדומה למצב בגביעי קידוש, גם בעת רכישת כוס קידוש תוכלו לבחור בין האפשרות של רכישת הכוס לבדה או רכישת סט אשר כולל את הכוס עצמה וצלוחית בעיצוב תואם.

באשר לעיצוב והסגנון של הכוס, גם כאן, בדומה למצב בגביעי הקידוש, ניתן לחלק את הסגנון העיצובי לשני סגנונות ראשיים, סגנון מסורתי הכולל שלל דוגמאות ועיטורים המתכתבים עם המסורת והפולקלור היהודי, וסגנון מודרני יותר המתאפיין בקווים נקיים.

צלחות

עבור רבים, צלוחית מעוטרת היא מרכיב הכרחי בכל ארון כלי יודאיקה של משפחה יהודית. עבור אותם משפחות שכבר מחזיקות בארון כלי היודאיקה שלהם גביע קידוש אשר החלפתו אינה עומדת על הפרק, רכישת צלוחית שכזאת תוכל להשלים את גביע הקידוש למעין סט, שכן הצלוחיות זמינות במגוון סגנונות עיטורים ודוגמאות.

בנוסף לכל זאת השימוש בצלוחיות שכאלה אינו מוגבל רק לתחתית לגביע או כוס הקידוש, לצלוחית שכזאת יכולים להיות שימושים נוספים, כך למשל בעת טבילת החלה במלח בטקס הוצאת וחילוק המוציא, ניתן להשתמש בצלוחית לטבילה או פיזור מלח וחלוקת המוציא לבני הבית ואורחי הסעודה.

סט קידוש לחתן

כל בית יהודי מתחיל ברגע מרגש אחד, מתחת לחופה. במעמד המרגש הזה, בפני אורחים ובני משפחה אהובים, על מנת שיהיו נשואים כדת משה וישראל, על החתן לקדש את הכלה, לשתות מהיין ולתת לכלתו לשתות.

באירוע חגיגי שכזה מתבקש להשתמש בגביע קידוש מהודר שיהלום את הרגע או בכוס קידוש מעוטרת שתוסיף לנופח החגיגי של המעמד. מסיבה זאת, חנויות יודאיקה יוקרתיות מתמחות בכלי כסף טהור ומחזיקות מגוון רחב של כוסות קידוש וגביעי קידוש שיוסיפו הוד והדר לכל חופה.

גביעי אליהו

במהלך ליל הסדר נמזג יין רב שכן אחת המצוות שחלה על כל היהודים דורשת לשתות ארבעה גביעי יין. יחד עם זאת במהלך הסדר ישנו גביע אחד בודד בו אף אחד לא נוגע, שכן מיועד בגביע המיועד על פי המסורת לאליהו הנביא אשר בבוא היום יספק לנו את הגאולה המיוחלת.

מסורת יפה זאת מקבלת ממד נוסף של יופי וייחוד כאשר בני הבית בוחרים לייחד לנביא אליהו גביע מושקע ומעוטר אשר מיועד לו ולו בלבד. גביע יפהפה שכזה יוסיף חגיגיות ויחוד לכל שולחן סדר ויסייע לטפח בילדים עניין וסקרנות לגבי המסורת וההיסטוריה היהודית העשירה.

ליקרים

בין אם אתם חובבים יין יקר ומשובח או תירוש פשוט וטוב ואפילו אם אתם בכלל לא חובבים נלהבים של משקאות מבוססי ענבים, ודאי תוכלו להסכים שהדבר הכי חשוב בשולחן השבת או שולחן החג הוא ודאי לא היין עצמו, אלא האפשרות לבלות בצוותא עם בני משפחה וחברים אהובים, ולחלוק איתם את אותה המסורת ארוכת השנים של הקידוש.

במקרים בהם קיימים בני בית ואנשים רבים סביב שולחן השבת או שולחן החג, השימוש בסט של כוסות ליקר עשויות מכסף מהווה פתרון נפלא ההופך עריכת טקס קידוש רב משתתפים שכזה לפשוט הרבה יותר ונוח הרבה יותר. ניתן לחלק לכל משתתף כוס ליקר עם יין קידוש או, במקרים בהם מספר המשתתפים הוא נרחב במיוחד, לחלק לכל משפחה כוס קידוש משלה.

מחלקי יין

אומנם בשתייה משותפת מגביע קידוש בודד יש סימבוליות נפלאה, אך לעיתים לא תמיד מדובר באפשרות מומלצת או אפשרית. עבור אלו מאיתנו אשר מעדיפים לשמור על הפרדה בכוסות השתייה ולספק לבני הבית מעין מופע קטן בדוגמת מזרקה מיניאטורית של יין, מחלקי יין מהווים פתרון נהדר ונוח לשימוש.

בין אם אתם מעדיפים להשתמש במחלקי יין מטעמי היגיינה, מסיבות בריאותיות של אחד המשתתפים או כי אינכם רוצים לוותר על התענוג הכרוך בצפייה בקילוחי יין דקיקים הממלאים כוסות כסף מעוטרים וחגיגיים, בחנות של האחים חדד תוכלו למצוא מחלקי יין מרשימים ואיכותיים אשר ילוו אותכם ואת בני ביתכם לאורך שנים רבות.

בקבוקים

כאשר כלי כסף ויודאיקה יהודית מוזכרים, אצל מרבית האנשים עולה תמונה של פמוטי שבת, גביעי וכוסות קידוש ואולי אף חנוכייה או שתיים, יחד עם זאת, בקרב יהודים אשר רוצים להשקיע ולהפוך את סעודת השבת והחג לאירועים מיוחדים ונבדלים מכל סעודה חגיגית אחרת, קיימת נטייה להשקיע גם בפרטים הקטנים לכאורה.

על רקע זה השימוש בבקבוקים מעוטרים נעשה רווח ובשולחנות חג ושולחנות שבת רבים ברחבי משקי בית יהודים, ניתן היום למצוא בקבוקים מעוטרים בכסף טהור במגוון גדלים וסגנונות עיצוביים.

סט בקבוק וכוסות/גביעים

במשפחות רבות בקהילה היהודית יש הרבה פיות להאכיל והרבה בני משפחה להזמין, על כן סטים של בקבוקים כוסות וגביעים הפכו למוצר יודאיקה שימושי ביותר ומבוקש מאוד.

בכל שלב בחיים ולכל שבת ויום קודש, פריטי יודאיקה איכותיים מכסף טהור יסייעו לכם לקיים מצוות ולחגוג את היהדות שלכם בהנאה גדולה ושלמה.